Veel gestelde vragen

Voor Exposanten

Hoe werkt Beursbuddy

Beursbuddy is een platform waarmee exposanten zelf aanvullende items voor hun beursstand kunnen uitzoeken, zoals meubilair, AV-schermen, groendecoratie, unieke activators, printwerk en nog veel meer.

Wij verzorgen het transport, de opbouw en de afbouw van deze items, zodat exposanten volledig worden ontzorgd.

Ja natuurlijk kan dat!
Ons team van beursprofessionals zit voor je klaar om je te assisteren, zodat jouw beursstand wordt voorzien van alles wat je nodig hebt.

Neem contact op met ons team via 0348 688 003. Wij helpen je graag om de perfecte keuzes te maken die aansluiten op jouw behoeften en doelen.

Beursbuddy is beschikbaar voor exposanten op een breed scala aan beurzen.

Bekijk de pagina ‘vind jouw beurs’ of jouw beurs aangesloten is bij Beursbuddy. Staat jouw beurs er niet tussen? Neem dan contact op via 0348 688 003 om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.

Ga naar beurzen in uw account en klik op de beurs waarvoor u heeft besteld.

Hier kunt u eenvoudig uw standnummer toevoegen.

Add a booth number

Vul uw standnummer in en klik hierna op “save” om deze op te slaan.

Ga naar beurzen in uw account en klik op de beurs waarvoor u het standnummer wenst te wijzigen.

Klik op “Edit”, vul uw standnummer in en klik hierna op “save” om op te slaan

How to edit your booth number

Alle orders van deze beurs worden hierna voorzien van hetzelfde standnummer.

Bestellingen

Het uiterste bestelmoment varieert per beurs en wordt in veel gevallen bepaald door de beursorganisator.

Over het algemeen kunt u bestellen tot 1 week voor aanvang van de beurs.
Voor sommige producten (zoals printwerk) kan het zijn dat de bestel deadline vroeger is. Dit kunt u tevens zien op de beurspagina.

Om te kunnen bestellen op BeursBuddy dien je eerst een account aan te maken. Log hierna in en krijgt toegang tot de shop van de beurs waar jij exposant bent met je uniek verkregen toegangscode.

Via onze gebruiksvriendelijke webshop kun je eenvoudig de gewenste items selecteren, toevoegen aan je winkelwagen en bestellen.

Wij zorgen ervoor dat de bestelde items op tijd op de beurslocatie worden geleverd en weer opgehaald worden in het aangegeven standnummer.

Nee, bij BeursBuddy betaald u niets extra voor de levering van de door u gehuurde producten bij uw beursstand.😀

Je kunt je bestelling wijzigen of annuleren tot een bepaalde deadline.

Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via 0348 688 003 indien u een bestelling wenst te wijzigen of annuleren.

Facturatie en Betalen

When a Dutch company rents out or sells and supplies goods within the Netherlands to a customer located outside the Netherlands, the place of supply for VAT purposes is within the Netherlands. This means that Dutch VAT applies to this transaction. Therefore, the supplier (BeursBuddy) must charge Dutch VAT to the foreign customer.

This situation differs from export transactions where goods are transported to a country outside the Netherlands; in such cases, the 0% VAT rate may be applied. However, since the goods remain within the Netherlands, there is no export, and thus the 0% VAT rate does not apply.

It is important to note that the foreign customer may be eligible to reclaim the Dutch VAT paid (21%), depending on the regulations in your own country and any applicable tax treaties.

Betalen op BeursBuddy is heel eenvoudig.
Momenteel ondersteunen wij de volgende betaal opties:

  • iDeal (Nederland)
  • Credit Card: Visa, Mastercard, American Express, Discover & Diners Club
  • Bancontact (België)
  • EPS (Austria)
  • Przelewy24 (Poland)
  • Op rekening (neem hiervoor contact met ons op)

Ga naar beurzen in uw account en klik op de beurs waarvoor u heeft besteld.

Klik vervolgens op het icoon om uw PO nummer aan de order toe te voegen.

PO Nummer toevoegen

Vul uw gewenst PO nummer in het klik “save” om deze op te slaan.

U kunt via het icoon uw order bekijken en daar de factuur voorzien van uw PO nummer downloaden.

Ontwerp bestanden aanleveren

Om bestanden te uploaden, welke wij kunnen gebruiken om deze af te drukken op een door u besteld product, gaat uw naar uw bestelling en upload u het bestand bij het juiste product.

Als het uiterste moment van aanlevering gepasseerd is kunt u uw ontwerp niet meer uploaden!

Ja dit kan heel eenvoudig.
Upload je nieuwe ontwerp op dezelfde wijze binnen de order, bij het juiste product. Wij zorgen er voor dat het bestand welke je als laatste ge-upload hebt zal worden gebruikt.

Als het uiterste moment van aanlevering gepasseerd is kunt u uw ontwerp niet meer aanpassen.

Voor het aanleveren van ontwerpbestanden dient u met het volgende punten rekening te houden:

  • Wij accepteren enkel PDF bestanden
  • Maximaal 1 pagina per PDF bestand
  • Zorg er voor dat tekst is omgezet in lettercontouren
  • Voeg geen snijlijnen of afloop toe aan uw ontwerp
  • Het bestand dient minimaal 150 DPI te zijn. (Wij adviseren 300 DPI)